USA resan!

Tänkte att jag skulle berätta lite om USA resan som jag nämnt tidigare.
För cirka en månad sedan så bokade jag och min bästa vän en tur och retur resa till Los Angeles. Vi fick en väldigt bra och billig flygresa. Detta var inget spontant att vi skulle boka en resa just nu utan vi båda har velat åka dit väldigt väldigt länge, om jag tänker efter så var jag väl runt 13-14 när jag första gången nämnde att dit ska jag åka. Och nu, om knappt två månader blir drömmen verklighet och jag kan fortfarande inte fatta det. Det är så nära nu att jag nästan kan ta på det. Vi ska snart börja planera lite smått vad vi vill göra när vi är där, vi har såklart en del saker vi vet redan nu men så att vi planerar dagarna lite. Jag tror att det här kommer bli den bästa resan i mitt liv och vi kommer ha det så jääkla kul, det tvekar jag inte en sekund på, särskilt inte med bästisen vid sin sida! ♥

Vi kommer att vara borta i 3 veckor, från den 2 september till den 24 september! Fast vem vet, vi kanske stannar och bosätter oss där?! hehe... skämt o sido. Fast man ska aldrig säga aldrig..

By the way så såg jag att Jennifer Åkerman länkat till min och några andra läsares blogg på hennes egna, kul! Inte bara att hon länkat till mig utan även att hon länkade till andra så att man själv kan gå in och kika, för som hon själv sa så är det ju faktiskt så att vi alla måste ha någonting gemensamt!














Kommentarer
Postat av: princess

jag var i LA i december och det var helt magiskt. har massa bilder i min blogg och har även en egen LA-kategori :) kramis

2011-07-14 @ 12:13:31
URL: http://princessmelis.blogg.se/
Postat av: Melis

vi tog oss runt via taxi :) det var billigare än sverige (men tänk på att det blir dyrt i längden..) Jag skulle rekommendera buss :)



Inträde (+åkband) på Universal kostade ca $74 per person, ganska dyrt.. men jag skulle rekommendera att köpa åkbandet som är lite dyrare (tror den låg på ca $120) för då får man förtur i kön, osv. Vi var där en hel dag (11-21) och hann bara åka 4 saker pga kö (vi köpte inte förturskortet). Det är riktigt många människor där så köp förturskortet så du hinner åka allt ;)



har du mer frågor så är det bara att fråga, funderar på att göra ett inlägg om LA-tips, saker att se/göra, och allmäna frågor som man kan ha, men är inte säker än :) kramis

2011-07-14 @ 21:24:53
URL: http://princessmelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0