18 års fängelse för mord

Hörde från metros nyheter nyss att riksdagen ökade livstid till 18 år istället för vad det är idag, 10 år. Visst det är inte jättemycket och jag tycker fortfarande att det är fruktansvärt att människor som medvetet dödar andra medmänniskor borde få sitta infängslade hela livet. Men så länge det går framåt så ska jag inte klaga. Den nya gränsen på 18 år omfattar även andra allvarliga brott som människorov, grov mordbrand, grovt sabotage, grovt spioneri, folkrättsbrott, folkmord, terroristbrott och vid upprepad allvarlig brottslighet. Sverige har gjort  en del bra saker ifrån sig på senaste tiden, funderar på om jag kanske ska gå med i muf iaf, innan tyckte jag inte om dem alla men det står ju mellan dem och Socialdemokraterna och just nu lutar det mer mot Moderaterna. Är inte så jätte insatt i politik precis men kan en del, sånt som man behöver veta ungefär. Jag vet iaf en som blir glad om jag går med, och en som blir lite mindre glad. hah!

http://www.metro.se/se/article/tt/2009/05/14/mordstraff/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0