* glider mot helg ..

ojoj, dålig på uppdatering här på sista tiden. men känns som att jag verkligen har fullt upp hela tiden. plugg, skolan, träffa kompisar .. efter att gått på stan en stund idag med rebecca och jonna så kom jag hem vid strax efter 2 och då satte jag mig direkt och pluggade. satte varken på datorn eller tvn utan bestämde mig för att koncentrera mig helt på pluggandet. och det gick faktiskt bättre. för om man har på datorn men bestämmer sig för att inte röra den så gör man det ändå, omedvetet. så nu har jag ett knep i framtiden x) igår fick jag ett litet ryck. jag satt i soffan och tänkte " varför sitter jag här och glor när jag har tuusen saker att plugga på " ? så jag stängde av både tv&dator och satte mig och började på psykologi arbetet samt övade på organisationen & engelska glosorna. och ja det lönade sig, fick ihop en sida på arbetet.. kanske borde göra det där oftare. tänk egentligen så mycket tid av ens liv som datorn & tvn tar ? det är såklart olika från person till person men såhär vintertid så kollar jag nog ganska så mkt på tvn. och sitter vid datorn med! men på sommaren blir det ändring , då brukar det bara bli någon timme om dagen, skönt!

imorgon är det 18 års fest för carolina, ska bli super kul att festa tsm med alla tjejerna i klassen igen :D börjar med förfest hemma hos josefine sen vidare till lokalen där festen ska va :) kommer nog bli super lyckat, hoppas på det. har redan bestämt vad jag ska ha på mig och allt sånt där så det är skönt!

en kul grej bara .. som jag nämnt innan så gick jag med i någon klubb om LA på facebook för ett tag sedan .. så nu idag hade en kille, Troy, lagt till mig på fb, 25 år och född och uppväxt i LA. har i princip suttit och snackat med honom hela kvällen om allt möjligt. han var väldigt frågvis så jag tvekade inte att fråga på jag heller. så nu vet jag en hel del om LA och partylivet där :P han tyckte typ det var lika coolt med Sverige som jag tycker det är med USA! det är ju min dröm att få åka dit och bosätta mig där senare, samma sak var det för honom med Europa, han hade aldrig varit här förut och ville jättegärna åka hit. det är så kul att kunna prata med folk sådär från andra länder, och tom andra sidan jordklotet. ganska coolt egentligen, thank god för internet! haha.

"it's cool that you're from sweden though

it's a big plus when you move here to be from sweden

LA likes exotic people"

det låter ganska så lovande va ? ;) haha

/ Josefine ♥


Kommentarer
Postat av: linnea olsson

sv. Tack så mycket, det var bra också :)

2009-03-20 @ 14:17:57
URL: http://glassmedtopping.blogg.se/
Postat av: victoria

sv. så bra, allt möjligt som vanligt.

vad händer själv? (:

2009-03-21 @ 11:36:12
URL: http://vicch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0