Rip the king of Pop - Michael Jackson

Commenting on his passing, Sir Howard Stringer, Chairman, CEO and President, Sony Corporation, said: "Michael Jackson was a brilliant troubadour for his generation, a genius whose music reflected the passion and creativity of an era. His artistry and magnetism changed the music landscape forever. We have been profoundly affected by his originality, creativity and amazing body of work. The entire Sony family extends our deepest condolences to his family and to the millions of fans around the world who loved him."

ne, ush vad hemskt :( precis som alla runt om i hela världen går mina tankar idag till vår allas stjärna Michael Jackson som inatt klockan 23, svensk tid dödsförklarades.. jag blir verkligen helt rörd av att bara läsa den här texten. hittade den på hans officiella hemsida.. jag kan fortfarande inte förstå att det är sant. jag var inte det största michael - fanet men såklart har jag minnen från hans musik precis som de flesta andra. minns när jag var 7-8 år och fick en michael jackson docka, som både kunde sjunga och göra moves, skit cool och jag var så stolt. minns att den sjöng låten bad och jag kunde inte sluta lyssna, folk fick säga åt mig att stänga av den, haha. minns att jag lyssnade på hans låtar även då och diggade dem, jag har alltid tyckt om hans musik och hela hans stil. han är liksom så speciell, det finns bara en utav honom, han var inte som någon annan.. som många säger, han är en sån person som man aldrig förväntat sig skulle dö, man tänker liksom att han lever föralltid och dör aldrig. men jo, nu har det hänt och hela världen sörjer. det finns nog inte någon över 10 som inte vet vem michael jackson är. det bevisar på hur stor han är och alltid kommer att vara, eftersom att han går att jämföra med elvis så ligger dem två helt klart i toppen bland artister genom alla tider.

vad ska man mer säga? mina tankar går till hans nära & kära och framför allt hans 3 barn. vila i frid michael joseph jackson,  1958 - 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0