* Nibiru 2012

kollade lite på aftonbladet om det med "jordbävningen" som var i morse. själv tycker jag det är ganska töntigt, att göra en sådan stor sak av det. fine att det var läskigt och lite chockerande men samtidigt så tänk på hur dem har det i tex kina? där detta nästan är som en vardag för dem. tsunamin i thailand för ett par år sedan, där flera tusen människor dog!? jag tycker iallafall att vi överdriver lite och inte borde göra en sån stor sak av det hela. den dagen då det mäter sisådär kanske 8 på richterskalan då kan vi börja klaga. men tills dess borde vi inte förstora upp saker. och tror aldrig att det kommer inträffa i Sverige heller så.. men när jag läste om detta så kom jag in på en helt annan sak, det var någon som kommenterat om Nibiru 2012. själv har jag aldrig hört talas om det men eftersom att jag tycker det är väldigt intressant med såna här saker, dvs rymden m.m så började jag söka på google efter det och hittade bla flera videos om det på youtube, en av dem har jag lagt till här nedanför. hela teorin handlar alltså om att en planet utanför solsystemet håller på att närma sig, och att den 2012 kommer att orsaka de mest fruktansvärda katastrofer på jorden. "Teorin" går i stort sett ut på att det finns en planet, eller stjärna som brukar kallas Nibiru, som närmar sig vårt solsystem, och redan syns från Antarktis. NASA vet om det men försöker tysta ned Nibirus existens, för att inte skapa panik. Den rör sig i en lång elliptisk bana runt vårt solsystem och återkommer regelbundet med intervaller på 3600 år. När den nästa gång kommer nära, år 2012 (som påstås vara året för tidernas slut, enlig mayakalendern) kommer stora katastrofer att inträffa. 2/3 av befolkningen på jorden kommer att försvinna och katastrofen kommer få hemska följder.. själv blir jag lite rädd när jag läser sånt här faktiskt :P jag menar man har ju hört att det finns en sån "kalender" eller vad dem kallar det som visar ut dem mest hemska sakerna som kommer att hända. bland annat så stod ju tsunamin med i den, dem hade alltså redan förutsett att det skulle hända, flera miljoner år innan och så hände det! samma sak med vissa mindre katastrofer, enligt vissa har dem också stått med. och då tänker jag såhär att; varför skulle inte detta med Nibiru kunna vara sant? det känns egentligen inte helt overkligt. jag hoppas ju absoluut att det inte händer, för herregud jag vill inte dö när jag är 21 ;P och det här med att NASA inte vill skapa panik, vadå? bättre att vi får veta det så att det inte kommer som en chock typ den 20 dec 2012.. för det finns ju ett datum utsatt också. 21 december 2012 !!

http://www.youtube.com/watch?v=feohtF_6hGI&feature=related


Kommentarer
Postat av: rebecka

WHAT :O fan va läskigt, btw isåfall kommer vi dö på lisas födelsedag ^^ :P men usch, måste kolla på videon.

2008-12-21 @ 19:04:49
URL: http://bellaaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0